dimarts, 26 de setembre del 2017

Cinqué dia.


👍Què hem fet?

Avui hem arribat a l'aula, i el professor ha explicat com accedir a una sèrie d'enllaços i d'eixa forma introduïr-se amb una sèrie de  revistes per poder obtenir més informació per completar el nostre treball grupal. També ha començat a explicar el tema 1, seguint unes diapositives i així podiem seguir l'explicació. Finalment, després de la seua explicació hem començat a treballar sobre el treball que hem de realitzar amb grup.


👉Què hem après? 

Com he dit abans, Alejandro va comensar a explicar el tema 1 de teoria, per tant, vam adquirir una serie de nous coneixements que no sabiem.

Font: http://bit.ly/2hwS77L 
El tema va tractar sobre "L'ESCOLA A LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ", en el que tractarem temes com per exemple:

-Què es la SI (Societat d'Informació),  entesa com diverses estructures implicades amb les TIC, en la que els participants tenen la capacitat per obtenir, compartir i processar qualsevol informació telemàticament. I també hem tractat les seues característiques més importants.

Font: http://bit.ly/2wV1kO5
-Hem après sobre les TIC, entent a aquestes per les tecnologies que permeten la adquisició, almacenament, distribució etc de l'informació. Amb característiques ventatjoses com; la facilitat per accedir-hi, que és un instrument per a tot tipus de procés de dades, es un canal de comunicació, emmagatzema grans quantitats d'informació, proyecte interactiu, automatitza les tasques, instrument cognitiu etc. Així com també les limitacions que aquestes suposen, com per exemple que poden produïr problemes tècnics, falta de competencia digital, problemes de seguretat, bretxa digital etc.

-I finalment, per acabar el tema 1 hem parlat sobre els canvis que s'han produït o estàn produïnt-se al pas del temps a les institucions educatives, com millores en el currículum, és a dir, a l'actualitat es disposa d'un currículum ampli i flexible, s'aprèn tant com per l'educació formal i reglada com l'educació informal i no reglada, també es disposa d'un aprenentatge més participatiu i actiu etc. Però també hem d'incloure el paper del professorat el qual adquireix també un nou paper per dissenyar diferents entorns d'aprenentatge, ser avaluadors de les TIC i dels continguts, ser consultors d'informació, orientadors al procés d'aprenentatge, i avaluadors de forma contiua en el procés d'aprenentatge.
Font: http://bit.ly/2xM48fo
💥💥PER A SABER MÉS: 

⇰Entorns personals d'aprenentatge (PLE); Posen ordre a l'allau de coneixements i connexions personals que hi ha a la xarxa. Aquestes eines s'utilitzen per gestionar el procés propi d'aprenentatge. 
Font: http://bit.ly/2wk2u1h





⇰Comunitats d'aprenentatge: és un projecte basat en un conjunt d'Actuacions Educatives d'Èxit (AEE) que s'ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu, la convivència del centre i del seu entorn. Està construït a partir de les aportacions internacionals més rellevants a nivell teòric i científic, les quals destaquen dos elements claus en l'aprenentatge: les interaccions i la participació en el centre educatiu de tota la comunitat i, les evidències científiques internacionals de les actuacions que milloren els seus resultats.

Font: http://bit.ly/2wURQST

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada